Patiënte enquête 2021
Misschien heeft u begin dit jaar meegedaan aan onze patiënte enquête.
Onze hartelijke dank hiervoor. Dankzij uw respons en dat van vele anderen hebben wij inzicht gekregen in hoe u verschillende aspecten met betrekking tot ons gezondheidscentrum ervaart. Wij zijn er trots op dat een meerderheid van u tevreden is over onze dienstverlening. Bij de analyse van de uitslagen vielen 2 punten ons op, wachtkamer/privacy en telefonische bereikbaarheid.
Wachtkamer en privacy
Uit de enquête bleek dat de privacy in de wachtkamer verbeterd kan worden. Geluidsoverlast is zowel voor mensen in de wachtkamer als voor mensen bij de balie niet prettig. We gaan met een bouwkundige onderzoeken hoe we de wachtkamer beter kunnen afschermen van de balie.
Telefonische bereikbaarheid
Patiënten vinden de bereikbaarheid van onze praktijk meestal goed. Echter de gemiddelde wachttijd aan de telefoon wordt als te lang ervaren. Dit vinden wij erg vervelend. Tegelijk hopen wij dat u ook begrip heeft.
De bereikbaarheid van de praktijk is namelijk sterk afhankelijk van het aantal mensen dat gelijktijdig belt. En dit hangt weer sterk af van het moment in de week. Op maandag is het bijvoorbeeld erg druk en zal het langer duren voordat u de assistente aan de lijn krijgt. Later in de week is meestal rustiger en zult u veel sneller contact leggen. Er wordt ook aangegeven dat patiënten graag zouden horen hoeveel wachtenden er nog zijn. Hier gaan we iets aan doen.
Onze administratieve taken zijn de afgelopen tijd steeds uitgebreider geworden, omdat we steeds meer zorg vanuit de ziekenhuizen overnemen. Daarom zijn we tussen 11.00 en 14.00 uur alleen voor spoed bereikbaar. Voor uw beeldvorming: onze baliemedewerkers zijn nog steeds het aanspreekpunt van de praktijk en tegelijk zijn in de ruimte achter de balie meerdere collega’s bezig met het verwerken van administratie.
Nogmaals dank voor uw respons op onze enquête. Alleen samen met u kunnen wij er voor zorgen dat onze dienstverlening nog beter wordt.